mi se spunea blondi

Vraciul. Profesorul Wilczur. 2

In Jurnal cultural on Decembrie 15, 2011 at 21:01

„greșiți. noi nu știm nimic despre existența organismului nostru, despre existența organelor noastre, atîta vreme cît nu se fac simțite prin durere. atunci omul privește în el, cum spune înțeleptul. iar privirea în sine înseamnă exact reflecție.”

„oamenii se gîndesc mereu la ziua de mîine. în fiecare zi. și numai la ziua de mîine. din cauza aceasta nu sesizează un amănunt ca ziua de astăzi. nu se sesizează prezentul. trăiesc mereu cu ziua de mîine, iar cînd acest mîine devine realitate, cînd ceasul măsoară un anumit număr de ore și-i transportă în acel mîine, atunci nu-i mai acordă nicio atenție, fiindcă urmăresc ca nebunii următoarea zi de mîine. se scurg pe lîngă ei evenimentele, îi depășesc problemele, pretutindeni se întîmplă ceva. ei însă nu pot vedea acest lucru, nu văd, nu reușesc să-și concentreze atenția, fiindcă atenția lor este în întregime canalizată de viitor. dacă aș scrie monografia vremurilor noastre, i-aș da titlul: oameni fără prezent. … de ce născîndu-și ziua de astăzi, omul trebuie să fie narcotizat cu gîndul febril al zilei de mîine? nu poți fi înțelept fără să cunoști prezentul, fără să-l vezi și să te vezi pe tine în el.”

„dacă v-am refuzat ajutorul, se vede că știu că nu sunt în stare să vi-l dau. înțelegeți? pentru mine nu are nicio importanță cine îmi cere ajutorul. dacă cineva, încercînd să mă ucidă, s-ar răni el însuși, l-aș salva ca pe oricare altul.”

„ești curajoasă. îți arogi dreptul divin de a judeca oamenii. dar dacă tot o faci, trebuie să îți arogi și un alt drept: iertarea.”

„pe femeia mea? dar poate fi o femeie a mea, prietene? a mea poate fi casa, scurta, vaca, dar femeia? doar și ea gîndește și ea simte la fel ca mine. are aceleași drepturi ca mine. s-o țin împotriva voinței ei? asta ar fi o închisoare. și ce folos ai avea de pe urma unei femei, care stă cu tine împotriva inimii ei și nu se gîndește decît cum să scape și se plînge de soarta ei.”

„tu trăiești pentru alții, alții trăiesc pentru ei înșiși, numai eu nu știu pentru cine și pentru ce trăiesc… de ani de zile caut răspunsul, îl caut pe fundul fiecărei sticle. și nu-l găsesc… se vede că nu nimeresc sticla potrivită. dar nu-ți fie teamă! vine și rîndul ei… am s-o găsesc și în ultima înghițitură voi afla adevărul…”

  1. Reblogged this on Vasile Roata.

Lasă un răspuns

