mi se spunea blondi

Vraciul. Profesorul Wilczur

In Jurnal cultural on Decembrie 13, 2011 at 15:13

„te-am îndrăgit de cînd m-am convins că știi să asculți. pentru că  nu-i o artă să fii un om simplu și prost și să vrei să vorbești încontinuu, pentru a-ți exterioriza golul tău sufletesc. este o artă să știi să asculți.”

„înțelegi cuvîntul libertate? eu l-am înțeles cu mai bine de 30 de ani în urmă. cîndva am fost și eu sclav, un sclav cu nenumărați stăpîni. stat, popor, religie, sentimente de toate genurile și de toate calibrele, onoare, ambiții. imposibil de numărat. și deodată, într-o bună și frumoasă zi, mi-am dat seama cît de încurcat sînt în toate acestea. m-a cuprins mirarea și apoi un rîs zadarnic. am făcut o săritură plină de grație și am ieșit din lada cu gunoi, dezrobit, independent, liber. nici nu m-am uitat îndărăt să văd ce ruine am lăsat în urmă. și nimic nu mai e în stare să îmi tulbure libertatea. ”

„de mult s-au adunat asupra mea acești nori, lăsînd să se audă nu tunete ci niște sîsîieli și șuierături. foarte ciudați acești nori. mă bucură însă faptul că singurul trăsnet care a căzut din ei, a căzut din voința mea.”

„între inima unui om tînăr care iubește și inima mea, există o deosebire ca între un foc care arde și o biserică tăcută.”

„totul trece. ceea ce cîndva părea să fie întreg universul, peste cîțiva ani ni se înfățișează ca un fir de praf și nu putem înțelege de ce ne-am lăsat furați de iluzii.” (tadeusz dolga-mostowicz)

 

  1. Reblogged this on Vasile Roata.

Lasă un răspuns

