mi se spunea blondi

cu dragoste

In Jurnal de zi cu zi on Noiembrie 30, 2011 at 14:07

trăim prea repede, prea la minut, prea fast food. prinși între rapoarte urgente, situații, tabele în excel, plata de impozite, cumpărături de zi cu zi, de weekend, de sărbători, de …

prea multe lucruri mărunte și concrete care ne mănîncă prea mult timp. uităm să zîmbim, uităm să ne bucurăm, uităm să savurăm clipa, uităm de oamenii de lîngă noi, de zîmbetele lor minunate care nu costă nimic, dar sunt imposibil de cumpărat cu toți banii de lume.

ignorăm firele de păr alb pe care le vedem la părinții noștri. ce să ne mai gîndim, că avem și noi deja fire de păr alb. ignorăm mîinile muncite, care au început parcă să tremure ușor.

uităm de prietenii noștri. se așterne praful tot mai gros peste ce a fost odată…

nu banii, nu mașina luxoasă, nu concediile extravagante sunt cele mai importante lucruri. banii ne dau de mîncare, dar nu ne țin de foame.

bucuria chipului drag care te privește cu un zîmbet generos în care a încăput toată dragostea din lume.

*

îmi aduc aminte de un moment de acum vreo 25 de ani. îmi trebuia nepărat la școală un joc cu ștampile. am venit acasă și le-am spus alor mei că am nevoie peste două zile de un joc cu ștampile. ei au ridicat din umeri, neputincioși. nu există la librărie? m-au întrebat. nu, am răspuns eu. și atunci de ce vă cere la școală așa ceva? n-am știut ce să răspund.

discuția s-a închis. m-am dus a doua zi la școală. am venit acasă. prima a sosit mama. era cît se poate de încîntată și m-a rugat să o ajut, că are o plasă grea. în plasa de rafie era un joc cu ștampile. nimic nu se compară cu fericirea pe care o simți, copil fiind. nu știu cum făcuse rost de el. după vreo oră a venit și tata. și lui îi strălucea fața de bucurie. doar n-are și el o plasă grea, m-am gîndit. nu avea nicio plasă. ține jocul cu ștampile împachetat într-o hîrtie groasă sub braț.

vă iubesc, dragii mei.

Lasă un răspuns

