mi se spunea blondi

bleak house în variantă ro bv

In Jurnal de zi cu zi on Noiembrie 22, 2011 at 21:47

e ceață deasă. atît de deasă că îți vine să te învălui în ea și să ți se piardă urma. rezist tentației de a mă lăsa eu pe mine însămi în ceață. o privesc de pe geam, de la căldurica făcută de centrală și puțin și de la lumînarea parfumată, cu arome de fructe de pădure, care arde de vreo cîteva seri. scrie pe ea că arde 30 de ore.

mă pregătesc de lectură. citesc primul volum din Dune. lectura m-a prins.

gîndurile îmi plutesc ca și cum ar fi învăluite în vată. greu, surd.

țipătul e marca fricii. există ceva de care te temi că nu se va întîmpla cum vrei tu, cum consideri tu că e bine. te enervezi. îți pierzi controlul. începi să țipi. după ce ai terminat de țipat, te simțit rușinat, dar și ușurat.

sunt și cei care s-ar simți doar rușinați și chiar îngreunați dacă ar țipa. cei care tac. și lor le e frică, dar le e rușine să se expună verbal. ei tac și țipă cumva mut. în interiorul lor.

uf. criticăm prea adesea și, dacă ceva nu se întîmplă cum vrem/ gîndim/ sperăm/ credem noi, atunci zicem că nu e bine. deși lucrurile nu stau neapărat așa.

știu. e complet incoerent. am spus eu, mi-am pierdut gîndurile în ceață.

să mă apuc de lectură? că bine ziceți. asta voi face.

apropo, ieri am fost la maratonul de poezie. și mi-a plăcut invitatul special din Bistrița, Dan Coman. care a citit din volumul Dicționar Mara.

am emis un gînd cît de cît coerent, chiar dacă puțin copilăresc, de tipul: ție de cine îți place? mie mi-a plă-cut Dan Co-man!

gata. nu mai risc altul.

noapte bună.

ps. se zice că nu trebuie să amorțim durerea, nici să încercăm să scăpăm de ea. trebuie s-o lăsăm să ne învăluie. pentru că din strînsoarea ei ieșim altfel. așa o fi?

Lasă un răspuns

