mi se spunea blondi

amice, virtualitatea bat-o vina :)

In Jurnal de zi cu zi on Noiembrie 9, 2011 at 20:27

n-am crezut niciodată în virtualitate. în omuleții galbeni care se substituie (cum naiba să se substituie un omuleț galben unui omuleț în carne și oase??) și rîd, se indignează sau aplaudă în locul nostru… în mesajele cu caractere universale scrise pe pagina unică și primitoare, dar, doamne, atît de fadă a internetului. n-am înțeles niciodată jocurile pe calculator, prieteniile virtuale, dorința de protecție și camuflare împlinită admirabil de ecran – mediu care apropie, virtual, dar constituie de fapt o separare concretă/ fizică între părțile … beligerante.

îmi plac urmele lăsate de stiloul meu pe hîrtia adevărată. ridurile din colțul ochilor pe care le fac prietenii mei cînd rîd. vocea care sună cîteodată prea ascuțit, dar e pe bune.

poate am și norocul de a face parte dintr-o generație care a auzit foarte tîrziu de feisbuc.  poate sunt și un antitalent sclipitor la tehnică și device-uri care mai de care mai evoluate. poate că sunt mai primitivă și nu înțeleg o mie de lucruri în legătură cu descoperirile fulminante ale tehnicii și științei. pentru mine încă nu s-a (re)inventat televizorul. nu îmi lipsește. m-am dispensat cu o ușurință fenomenală de el.

virtualitatea e kitch. marea majoritate a informațiilor nu te ajută concret la nimic. ba te îndepărtează de la viață. te … protejează. cînd poate tu nu ai nevoie să fii protejat. cînd poate simți nevoia să trăiești la limită, să muști din viață ca dintr-un măr mare, roșu și copt. să mesteci cu poftă. să tragi aer în piept. pe bune. de-adevăratelea.

virtualitatea ne bagă sub clopotul de sticlă, de unde ne privim protejați și pasivi propria noastră viață.

ca la televizor, frate, întocmai ca la televizor ne contemplăm propria viață care trece pe lîngă noi.

Lasă un răspuns

