mi se spunea blondi

dr. jivago

In Jurnal cultural on Noiembrie 6, 2011 at 14:09

am primit cartea cadou. livrată la domiciliu. m-am bucurat de carte, cum se bucură un copil cînd vede că ninge prima dată în iarna respectivă. cînd i-am spus prietenei mele că nu trebuia, mi-a dat o replică genială: evident că nu trebuia. așa am vrut eu. 🙂

am citit cartea. chestiunile istorico social politice nu m-au prins. nu pentru că nu ar fi bine scrise, ci pentru că astfel de chestiuni nu mă prind de obicei. ele sunt însemnate în economia cărții. drept pentru care am citit unele pagini și pe diagonală, aducîndu-mi aminte de lecturile obligatorii din timpul facultății.

poveștile de dragoste dintre doctor și nevasta lui, tania, pe de o parte si doctor și lara, de cealaltă parte sunt mult mai interesante. personajele feminine sunt însă prea în antiteză. lara seamană foarte bine cu doctorul însuși. drept pentru care cei doi se vor împăca de minune. lucru pe care nevasta doctorului îl intuiește…

ideea de a iubi două femei în același timp, pentru lucruri total diferite, mi se pare foarte incitantă.

nu-mi place însă rezolvarea propusă în carte, consolarea parțială a doctorului cu o a treia femeie și apoi moartea personajului principal ca soluție finală.

cartea e scrisă cu suflet și implicare și transmite. lectura nu te lasă rece. dar îți lasă un gust cumva amar. fericirea apare doar sub formă de hapuri. două, trei într-o viață. și nici atunci nu este pură. ci amestecată.

cu ocazia acestei lecturi m-am decis să nu recitesc crimă și pedeapsă. așa cum, în studiul astrologiei, mă feresc de a-l citi pe lazarev… chestiuni de gust, pînă la urmă.

Lasă un răspuns

