mi se spunea blondi

acțiunea de a comunica

In Jurnal de zi cu zi on Octombrie 26, 2011 at 10:32

comunicare=acțiunea de a comunica și rezultatul ei.

a comunica=a face cunoscut, a da de știre, a înștiința.

de ce este atît de dificilă/ delicată comunicarea între doi oameni? faptul că eu ți-am făcut cunoscut un lucru înseamnă că ți-am comunicat ceva, dar nu că am comunicat cu tine.

aseară mă gîndeam că termenul de comunicare cuprinde și ideea de comun. adică e relativ simplu să comunici cu celălalt cînd vorbiți despre lucruri comune. ce te faci însă atunci cînd vrei sa comunici cu celălalt, dar lucrurile pe care le aveți de împărtășit nu sunt comune. în acest caz, comunicarea nu se realizează adecvat, nu?

bun. deci dacă vrei să comunici cu cineva, dar ceea ce îi spui este nou pentru el, fie îi spui pur și simplu, dar să nu te mire că el nu a înțeles, fie încerci să traduci noutatea în niște termeni care să-i fie cumva familiari interlocutorului.

hmmm. deci faptul că eu nu comunic cu tine și nici tu cu mine, nu înseamnă neapărat că nu avem ce să ne spunem, ci că nu am găsit încă limbajul comun… keep on searching …

Lasă un răspuns

