mi se spunea blondi

vine un timp pentru citit dostoievski

In Jurnal cultural on Octombrie 25, 2011 at 12:33

adolescentul este epuizat. de cel al lui dostoievski vorbesc, desigur. deși, dacă stau să mă gîndesc mai bine, lectura e mult prea plină, ca să poți să o epuizezi… mi-e plăcut teribilismul adolescentului, dar și patriotismul de netăgăduit al scriitorului. azi mi-am promis să mă informez cu atenție în ceea ce privește viața lui. ador biografiile.

interesant este că nu aveam chef de somn aseară și, deși ar fi trebuit să las lectura să dospească puțin, am trecut rapid la gogol. da, da, cel achiziționat de la mic.ro, cînd mă dusesem de fapt să îmi cumpăr niște felii de salam.

așa că am citit taras bulba. alt discurs, alta scriitură, dar același patriotism. tari rușii ăștia, domnule. geniali, viteji, sentimentali și alcoolici și din nou geniali.

mai am încă vreo două proze scurte și mă gîndesc dacă să mă ocup de frații karamazov sau să trec la boris pasternak și la dr. jivago. pe care va trebui să îl compar – carte/ film. deși, tare mi-e teamă, că filmul nu va avea nicio șansă de cîștig în fața cărții.

așa cum spunea un bun prieten de-ai mei, că e un timp pentru purtat teniși și alt timp pentru purtat pantofi, o să îl parafrazez și voi spune că vine un timp pentru citit/ lecturat/ simțit/ înțeles/ trăit  dostoievski.

Lasă un răspuns

