mi se spunea blondi

la volan

In Jurnal de zi cu zi on Octombrie 14, 2011 at 20:45

am verificat la modul practic o idee pe care o enunțasem și la care cugetasem, dar totul fusese pînă acum teoretic.

nervozitatea la volan nu are (în proporție de 98 la sută) nici cea mai mică legătură cu ceilalți participanți la trafic. deși suntem extrem de tentați să spunem că ne-am enervat pentru că idiotul ăla ne-a tăiat calea, sau pentru că blonda aia a schimbat banda fără să semnalizeze și, mai ales fără să se asigure (deh, femeile la volan, de ce n-or sta ele la cratiță, unde ar trebui să se priceapă, deși nici acolo nu se mai pricep și mai ales blondele, care nici nu se știe prea sigur dacă sunt femei, etc etc), de fapt pe noi nu ne enervează ceilalți. noi suntem deja nervoși/ iritați/ stresați de chestiuni care n-au nici cea mai mică legătură cu traficul. dar condusul ne oferă una din cele mai la îndemînă metode de defulare. găsim într-o secundă un vinovat și în același timp un țap ispășitor. și așa ne mai calmăm puțin pe moment. dar doar puțin și doar pe o perioadă extrem de limitată de timp, tocmai pentru că enervarea nu ne-a produs-o în niciun caz șoferul x sau șoferița y.

interesant așadar aspectul defulator-compensatoriu pe care ni-l oferă condusul.

spre rușinea mea, verificarea de care vorbeam s-a produs inopinat. cu o stare depresivo-manică, plină de nerv și de o atitudine beligerantă, supărată și frustrată, mă urc acum vreo 3 zile la volan. și cînd se deschide șuvoiul de imprecații și încep să împart cu o generozitate rară invective în stînga și în dreapta, mi se face mie groază și jenă de ce sunt în stare să emit… dar nu mă opresc și le spun, cum zicea un prieten, alfabetic… animal, bou, capră, dobitoc…

Lasă un răspuns

