mi se spunea blondi

Bel-Ami

In Jurnal de zi cu zi on Octombrie 14, 2011 at 22:03

„înțelege-mă bine! căsătoria nu e un lanț pentru mine, ci o tovărășie. cu alte cuvinte, sa fiu liberă, cu totul liberă în faptele mele, în treburile mele, în ieșirile mele de acasă, întotdeauna. n-aș putea să sufăr nici supraveghere, nici gelozie, nici vorbă asupra purtării mele. m-aș însărcina bineînțeles să nu compromit niciodată pe bărbatul pe care l-aș lua, să nu-l fac niciodată de rîs și de ocară. dar ar trebui deasemenea ca și bărbatul acesta să se însărcineze să vadă în mine o egală, o aliată și nu o ființă mai de jos sau o soție ascultătoare și supusă. ideile mele, știu, nu-s ca ale tuturor, dar nu le voi schimba deloc. asta-i.”

și asta o spune guy de maupassant, prin intermediul doamnei forestier, în romanul bel-ami, în anul 1885…

ce părere aveți, doamnelor?

dar dumneavoastră, domnilor?

  1. Căsătoria e o loterie; ea presupune o înţelegere perfectă; o legătură absolută şi durabilă între două fiinţe care continuă totuşi să ducă o existenţă psihologică separată.
    Marie-Anne Desmarest

Lasă un răspuns

