mi se spunea blondi

meseria de scriitor/ agent literar

In Jurnal de zi cu zi on Octombrie 6, 2011 at 08:51

caut de cîteva zile bune proiecte legate de cultură, finanțări, joburi în domeniu.

ce știu să fac? să scriu. am scris. romanul s-ar putea sa fie publicat, pentru că mi s-a spus că e bun. dar bani nu sunt. și chiar dacă s-ar găsi (să fim serioși, bani pînă la urmă se găsesc întotdeauna într-un fel sau altul) și romanul ar fi publicat, m-aș izbi de aceeași problemă dubioasă a distribuției de carte, problemă pe care am experimentat-o încă de la prima mea carte, publicată acum mai bine de 10 ani.

am căutat chestiuni legate de impresari, de agenți literari.

cînd am publicat romanul din 2004, am cercetat temeinic, am găsit adresele de la diverse instituții care aveau legătură cu cultura, am făcut vreo 20, 30 de plicuri cu cartea mea și cu cîteva rînduri. inutil să spun că nu am primit niciun răspuns. de niciun fel.

stau într-un colț, cerîndu-mi cumva umil scuze că eu doar … scriu. cam asta am făcut acest an. am scris un roman. sper că el va fi publicat, nici măcar nu am avut tupeul să întreb ce drepturi am, voi fi super încîntată dacă nu va trebui să dau vreun ban pentru tipărirea lui.

e clar că scriitorul nu este om de afaceri. nici de publicitate. cu al doilea roman al meu am vrut să mă duc la mare pe plajă și să îl împart (nu să îl vînd, să îl împart) dar mi-a fost jenă. plus că noi nu mai credem demult în chestiuni gratis. și eu l-aș fi dat așa, dar omul ar fi fost probabil și mai circumspect: cum adică să primesc o carte gratis?

ajungi în situația deplorabilă în care parcă nu mai ai chiar așa de mare încredere în tine ca personalitate artistică…

poate că nici romanul nu e așa bun…

poate că sunt fantezii…

sau poate nu am tenacitatea necesară de a mă lupta cu cartea mea în mînă, „inglorious bastard”.

poate ar trebui să îmi caut un job onest.

sau chiar să devin gospodină.

și să uit apucăturile artistice.

și să rămîn doar cu armonia mașinii de spălat care se apropie de finalul programului.

mă duc să întind rufele la uscat.

Lasă un răspuns

