mi se spunea blondi

mi-e dor de-o scrisoare

In Jurnal de zi cu zi on Septembrie 19, 2011 at 11:21

în timp ce butonam la laptop, am văzut 1-ul timid dintre paranteze, care îmi indica faptul că am primit un mail. am încercat un mic sentiment de bucurie și apoi o nostalgie mare de tot.

primim zeci de mailuri pe care le parcurgem în cîteva secunde și le uităm în cîteva fracțiuni de secunde.

o scrisoare o primeam mult mai greu și implica mult mai multe activități. ia hîrtia, pixul, compune scrisoarea, vezi dacă sună bine, ia plic, du-o la poștă, ia-i timbru și expediaz-o. de partea celuilalt, pîndește poștărița zilnic, vezi dacă a adus ceva nou. azi, nimic. mîine, nimic. peste cîteva zile, în poștă, un plic alb. puțin murdar și obosit de drumul lung. cu timbru și ștampile. cu numele tău caligrafiat la destinatar. citești scrisoarea febril, o recitești în tihnă, o guști, o deguști, apoi te pregătești să răspunzi. durează mult mai mult. au greutate lucrurile…

e prea rapid totul. prea mecanic. prea facil. faptul că poți trimite într-o secundă un mail la o mie de persoane, devalorizează incredibil de mult esența scrisorii, precum și greutatea expeditorului și a destinatarului. o scrisoare de-adevăratelea nu o puteai clona și trimite prin carbon copy la o mie de destinatari. dacă trebuia să faci acest lucru, trimiteai o mie de scrisori la o mie de destinatari.

viteza, comunicarea și informația ne-au adus pe un alt plan, unde, aparent, suntem mult mai eficienți și mult mai … potenți. tu ești la mii de km, dar ne vedem pe webcam ca și cum am fi față în față, ne vorbim pe facebook, ne chatuim, ne emailăm…

fir-ar să fie de treabă. în fața laptopului, cu sute de prieteni online pe facebook și cu alte sute offline sau pe invizibil, suntem mai singuri și mai distanți ca niciodată.

Lasă un răspuns

