mi se spunea blondi

cu teatrul prin țară

In Jurnal cultural, Jurnal călător on Septembrie 12, 2011 at 08:24

drum de 9 ceasuri pînă la drobeta turnu severin.

presărat cu multe frîne bruște, puse în ultimul moment. ceea ce ne-a zgîlțîit bine, ca pe o trotinetă aflată pe piatră cubică.

ajunși în drobeta. cazați la un cămin.

ușă de termopan nouă. fereastră așișderea. yală blocată însă.

am spus nu dușului. curgea doar apă fiartă.

am părăsit căminul și ne-am îndreptat spre teatru. iată ce am aflat pe drum:

am omis să vă spun că la cămin am mîncat ciorbă de perișoare de pui și un fel de macaroane milaneze.

și tot atunci am aflat bancul cu baba novac, baba novac devenind apoi leitmotivul deplasării noastre la drobeta.

cafeaua nu am băut-o nici la cămin și nici la restaurantul superb, mai sus prezentat, ci la o terasă din centru.

ne-am întors la teatru.

imaginea de mai sus seamănă cu pozele pe care le-am făcut în america… totul pare să fie doar o chestiune de perspectivă. cum vrei să vezi lucrurile.

pe scenă totul se schimbă. se modifică percepția. timpul. zgomotele. se intră într-o altă lume. sunt momentele în care, faptul că te-ai lăsat zgîlțîit într-un bus vreme de 9 ore, că n-ai putut să faci apoi un duș ca omul, că a doua zi te vei lansa în călătoria de întoarcere, la fel de palpitantă😉, toate astea nu mai au nicio importanță. ești pe scenă și curînd se vor stinge luminile. doamnelor și domnilor, să înceapă spectacolul:

gata. a trecut.

am coborît de pe scenă. am mîncat sandwich-uri cu salam din pungă. am rupt și o bucată de drob tot din pungă. ne-am plimbat apoi pe malul dunării unde ne-am rătăcit puțin. dar ne-am revenit repede și am ajuns la podul lui traian. de fapt, la piciorul podului. apoi la cămin.

pe drumul de întoarcere ne-am delectat ascultînd povești cu: ibi, grasa cu cizme roșii, vasile cel mic, mitică – hoțul de biciclete și mai ales despre mama ungătoare.

ps. nu am luat premiul juriului pentru cel mai bun înger. cred că faptul că am mîncat salam după, a șters impresia de diafan de pe scenă…

Lasă un răspuns

