mi se spunea blondi

manolete

In Jurnal cultural on Septembrie 5, 2011 at 09:47

drama din filmul Manolete nu este că unul iubește total (adică el), iar celălalt fragmentat (adică ea). nu este trădarea (că ea merge la un moment dat la un cognac cu altul). drama este lipsa de comunicare și de înțelegere a celuilalt și, implicit, imposibilitatea ca cei doi să renunțe la viața lor de pînă atunci, pentru a-și face o viață comună.

la o primă vedere ar părea că ea îl trimite cu seninătate la moarte, pentru că nu ține cont de sentimentele lui. în viață tindem mereu să căutăm vinovați și tindem mereu să începem (și să terminăm) cu cei de lîngă noi: ei sunt întotdeauna de vină…

Lupe nu este de vină. ea realizează brusc faptul că ea poate fi veșnica amanta, deoarece manolete e căsătorit cu moartea. manolete nu a realizat încă acest lucru. Lupe e conștientă de faptul că rugămintea ei (aceea ca el să renunțe la luptele cu taurii pentru ca ei să fie o familie) nu îi va putea fi îndeplinită. mamita îl roagă totuși. toreadorul nu poate să renunțe la viața lui, la luptele din arenă, la cine este el. dar nu poate renunța nici la ea. cu toate că realizează și el, probabil înainte de a se avînta în atacul sinucigaș asupra taurului, că ei nu vor putea niciodată să fie de-adevăratelea împreună.

rezolvarea: ca la romeo și julieta. moartea le rezolvă pe toate…

altfel, un film de vizionat, cu cel mai frumos om urît și cu o dragoste aproape exclusiv ca în filme.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: