mi se spunea blondi

din mijloacele de transport în comun

In Jurnal de zi cu zi on Iulie 11, 2011 at 10:40

mă îndreptam tacticos spre stația de autobuz, pentru a lua șaptele pînă cît mai aproape de casă. mă urc în autobuz, o doamnă se repede să îmi facă loc, îi mulțumesc și spun că voi sta în picioare. bastonul, orteza și mersul … legănatu atrag priviri curioase din partea oamenilor, dar și gesturi faine.

merg două stații și mă pregătesc să cobor. autobuzul oprește în stația cu pricina, se deschid toate ușile, mai puțin cea în fața căreia mă postasem eu. ca și cum nu atrăsesem destul atenția asupra mea, mă pomenesc strigînd către șofer: deschideți, vă rog și ușa de la spate. la care șoferul (îl vedem în oglinda retrovizoare) strigă și el la rîndul lui: apăsați butonul.

evident că habar n-aveam că trebuie să apăs un anume buton ca șoferul să deschidă și ușa din fața mea. bine, și dacă aș fi știut, ar fi trebuit să fac un pic de echilibristică, avînd baston, gentuță, radiografie, rețetă, toate în mîină. dar nu apuc să fac schițez niciun gest, că sar să mă ajute o doamnă și un puști. doamna îl și apostrofează pe șoferul grăbit: da unde te grăbești, domnule, e o doamnă aici care nu poate să meargă repede. și apoi, întorcîndu-se spre mine, spune duios: să vă ajut, nu? și mă prinde de braț. puștiul care tocmai ce coborîse se întoarce și el spre mine și mă ia de celălalt braț. așa coboară doamna – adică eu🙂 – mulțumind celor două persoane și gîndindu-mă apoi, pe drumul către casă, la faptul că suntem extrem de capabili de gesturi altruiste vis-a-vis de străinul care se află o secundă lîngă noi.

 

Lasă un răspuns

