mi se spunea blondi

Steaua – Dinamo în Cupa României la Brașov

In Jurnal de zi cu zi on Mai 26, 2011 at 19:19

și pentru că luni a fost cultură, miercuri a fost sport. și nu orice fel de sport, ci sportul rege. acuma, nu știu eu dacă fotbalul chiar mai e sportul rege. cred că sport rege era pe vremea cînd papa avea satisfacții nebune, urmărindu-i pe Balaci, Dobrin, Dumitrache de care mi-a povestit adesea și cînd eu mă îndrăgosteam iremediabil de Hagi și priveam cu sufletul la gură cum România joacă regește fotbal în America 1994…

în zilele de azi, ceva mai greu cu regalitatea în fotbal.

și totuși, miercuri seara, Cupa României la fotbal disputată pe stadionul Tineretului din Brașov. cel Municipal cică ar fi în reconstrucții.

nu vă spun cum am făcut rost de bilete. că n-are sens. vă spun doar că trebuia să te descurci foarte bine pentru a fi în tribunele pline spre arhipline. din cele aproximativ 8000 de locuri, aproape jumătate erau ocupate de galeria Stelei și aproape cealaltă jumătate de cea a cîinilor pînă la moarte. restul, reprezentanți locali care țineau cu … steagu, evident🙂

de remarcat, că doar nu fac cronică fotbalistă de-adevăratelea:

  • tînărul blond care cică a fost la Românii au talent (păi de ce să n-aibă, domnule?) și care a jonglat ghiduș vreo jumătate de oră cu mingea
  • suporterii din primele rînduri ai cîinilor roșii, care s-au dezbrăcat în masă la bustul gol, deși erau mai spre seară doar 12 grade
  • MM Stoica alergînd sprinten de-a dreptul prin mijlocul terenului pentru a face un apel la suporterii Stelei să nu mai arunce cu fumigene și cu torțe în teren. apel care a fost ascultat
  • comentariile unuia mai pișicher din spate care ținea pe rînd cînd cu Steaua, cînd cu Dinamo, cînd cu Rapidu … ?? așa puteam să zic și eu: hai Universitatea, hai, Craiova – campioanei unei mari iubiri, nu?
  • vorbele de duh ale taximetristului care ne-a dus la stadion și care a spus că pe stadion poate va avea loc o reprezentație de folclor autentic tradus prin bătuta pe loc și apoi fuga în dubă. n-a fost cazul, că forțele de ordine erau pe poziții
  • vreți și puțin despre fotbal, totuși? bine, că odinioară eram o microbistă convinsă. am văzut un singur om care a alergat pe bune, care a jucat fotbal și cu tehnică dar și cu sufletul, combinație din ce în ce mai rară. jucătorul de la Dinamo, Gabi Torje.
  • spectacol fain de lasere și de acrobații pe un fel de cearceafuri la pauză. plus de artificii.
  • un poster mare al galeriei dinamoviste: azi ne sugeți p… …. no comment, dar să nu fim foarte sensibili, că am fost totuși pe stadion, da?

dacă eram mai în inima galeriilor, vă scriam și niște scandări. așa, am văzut doar galeria Stelei cum s-a îmbrăcat în roșu, galben și albastru și cea a lui Dinamo, cum agita artistic stegulețe albe și roșii. de auzit, vorba bunicii, am auzit, da nu am înțeles.

scor final Steaua – Dinamo 2-1. scor corect. Olăroiu nu rămîne la Steaua. Selecționerul Lucescu l-a convocat pe Torje și pe alți 5 jucători de la Steaua pentru meciul de calificare al României cu Bosnia Herțegovina de vinerea viitoare…

ps. acum o mie de ani am fost la București la prima partidă pe care naționala noastră a cîștigat-o cu 2 la 0 împotriva Ungariei. apropo de scandări, atunci se striga: afară, afară, cu ungurii din țară…. sărim, sărim și vă măcelărim… din nou, no comment.

Lasă un răspuns

