mi se spunea blondi

catrene – khayyam

In Jurnal cultural on Februarie 27, 2011 at 11:45

„ne-ai dăruit cu patimi adînci cît o vecie
și-ai poruncit de-asemeni ca omul să se-abție
nedumeriți de zbatem între dorinți adverse:
cum să înclini o cupă, iar ea, să nu se verse?”

singurul mod în care înclini o cupă iar ea nu se varsă, este atunci cînd cupa e goală…

„mă dojeniți că veșnici sunt beat. ei, bine, sunt!
necredincios mă faceți. și ce dacă-i așa.
puteți orice să spuneți pe socoteala mea.
îmi aparțin, pricepeți? și sunt ceea ce sunt.”

ce sunt? o cupă goală? niște buze blonde? calde, ușoare și nebune?

„grăbite ca și apa și repezi ca un vânt
ce-aleargă prin pustiuri, fug zilele-mi puține.
și, totuși, două zile indiferente-mi sunt:
ziua de ieri și ziua care-o să vină mâine.”

dincolo de pământ și infinit
cătam să aflu cerul unde vine.
și-un glas solemn atunci s-a auzit:
„și cerul și infernul sunt în tine.”

mai bine mi-aș atîrna inelele de galerie și perdeaua cea nouă de inele. că dacă spun că dau cu mopul, sună redundant.

c

Lasă un răspuns

