mi se spunea blondi

alegeri

In Jurnal de zi cu zi on Februarie 21, 2011 at 23:42

știu că sunt puțin redundantă și că am mai scris poezia asta pe blog.

Precautie – MARIN SORESCU

M-am imbracat c-o armura
facuta din pietrele care-au ramas
dupa ce a trecut apa.

Mi-am pus o pereche de ochelari
in ceafa,
ca sa pot vedea numai
cu mintea
de pe urma.

Mi-am protejat
mainile, picioarele, gandurile,
nelasand nici un loc liber
care sa poata fi atins de mangaieri,
ori de alte otravuri.

Chiar inima din piept
mi-am acoperit-o cu o carcasa
de broasca testoasa
ce-a trait 800 de ani.

Cand totul a fost gata
i-am raspuns tandru :
– Si eu te iubesc.

doar că îmi revine cîteodată obsesiv în minte. și știu că am scris și despre protecții. de tot felul. care reduc riscurile, dar reduc și senzațiile, trăirea.

este de fapt o opțiune personală, dacă vrei să trăiești – a se citi: viețuiești – camuflat sub o armură groasă, de la adăpostul căreia să spui din cînd în cînd, dar tot mereu tandru „te iubesc”. ești protejat, ești sigur – cît de siguri putem fi în viața asta, ești la adăpost. nu te poate lua nimeni de fraier, nu te poate manipula nimeni, nu poate face nimeni mișto de tine. doar că atunci suntem doar, și tot sorescu o spunea atît de bine:

„Îndesaţi cu genunchiul
Sub nişte măşti,
Atât de convenţionale,
Râsul, plânsul, iubirea,
Ne căznim, stângaci,
Să fim familiari cu noi.”

sau poți alege să trăiești de-adevăratelea, să guști din esențele cele mai tari, să treci peste toate limitele, să te și arzi, să te și doară, să te doară cumplit, să cazi cît se poate de jos și de acolo să te ridici. întotdeauna.

eu cînd spun că mi-e dor, mi-e dor.

și atît. noapte bună, copii.

Lasă un răspuns

