mi se spunea blondi

thai-food

In Jurnal călător on Ianuarie 19, 2011 at 11:53

ieri am vorbit despre thailanda.

despre cît de multe femei am văzut acolo, ciorchini de femei, cum nu am mai văzut niciodată în viața mea. despre cum arătau ele, mici, cu ochi negri, piele maronie, păr negru. despre cît de gălăgioase erau, ca o gașcă de vrăbii și cum lungeau vocalele: sexiiiiiiiiii

dar apoi am trecut repede la a vorbi despre mîncare. destul de profană acțiune, nu? și mi-am adus aminte de piața excelentă din pattaya, pe care am descoperit-o din pură întîmplare și unde erau tarabele cu fructe de mare proaspete, puse între calupuri de gheață să nu se altereze de la căldură. legumele tăiate subțire.

taraba cu paste făinoase preparate pe loc de către un bucătar cu gesturi foarte efeminate și cu cîte un cercel în fiecare ureche. tarabele cu frigărui făcute din tot felul de cărnuri, unele din ele și de pui

dar nu erau doar tarabe. erau pur și simplu și femei cu cobilițe după ele, care se așezau la orice colț de stradă și zîmbeau și îți găteau (asta dacă știai ce și cum să ceri).

mîncărurile puteau fi dintre cele mai ciudate pentru noi. eu am gustat un gîndac mic prăjit bine, care avea doar un gust uleios și cam atât. o bucată de calamar presat și ținut la saramură, cu consistența unei tălpi de papuc de vară și gustul cam tot pe acolo. o frigăruie cu carne de crocodil (atunci cînd am fost la grădina zoologică), carne gustoasă, doar că puțin cam grasă pentru gustul meu.

se găteau de zor și un fel ciorbe făcute din capete și labe de rață, amestecate cu ceva intestine. și tot felul de lucruri care nu semănau cu ce se face pe la noi.

fain a fost cînd, acasă fiind, mi-a dat mama să gust niște fructe noi, pe care le descoperise ea într-un supermarket. erau lychee. fructe pe care le-am primit pe aeroportul din bangkok, ca și semn de bun venit în thailanda.

mda. cam atît pentru azi. mă duc pînă la bucătărie să mănînc ceva. cred că o savuros de cuminte felie de pîine cu unt🙂

 

 

Lasă un răspuns

