mi se spunea blondi

despre iubire

In Jurnal de zi cu zi on Ianuarie 8, 2011 at 18:30

confesiuni și o bănuială 🙂

n-am iubit niciodată.

nu mă refer la iubirea retroactivă sau la cea de patrie 😉 mă refer la iubirea dintre două persoane. aia, de-adevăratelea. de ne bîntuie mințile, după care ne tînjesc sufletele, după care suntem avizi, chiar dacă negăm lucrul ăsta sau simulăm indiferența, dînd plictisiți din mîini: așteaptă tu prințul pe cal alb mult și bine…

n-am iubit niciodată, deși am experimentat amorul nebun, pasiunea fără margini, obsesia patologică (destul de pleonastică exprimarea asta a mea), patima care te lasă fără suflare. nu m-am dat înapoi de la nicio experiență amoroasă care mi s-a oferit, probabil dintr-o curiozitate/ dorință/ nebunie a sufletului de artist.

asta a fost partea de confesiuni. nu m-am dat înapoi și nu îmi pare rău.

acuma, bănuiala. cred că nu am iubit de-adevăratelea, pentru că am preferat spectaculosul foc de tabără al îndrăgostelii, mult mai puțin spectaculosului foc de aragaz, cuminte, constant, la care poți să gătești și implicit de la care să te hrănești o viață întreagă. cred că nu am iubit, pentru că am vrut spectacolul (nu pentru sau față de alții). spectacolul pentru mine. iat-o pe blondi avidă de dragoste fără limite/ protecții/ inhibiții. dragoste în general refuzată de omul cu scaun la cap sau chibzuit 🙂 iat-o cum se implică, iat-o cum se consumă, arde ca o torță, se consumă total, rămîne numai cenușă și apoi, micuță pasărea phoenix revine ca din eter pentru următoarea experiență și următoarea și următoarea.

carevasăzică, mi-a plăcut (îmi place prea mult?!?) efervescența patimii și nici nu am avut (am?!?) maturitatea necesară pentru a iubi calm, frumos și echilibrat, ca flacăra de nestins de la aragaz.

ps. v-am spus cu ce mă ocup în ultimul timp? caut perechi fericite. de-adevăratelea. (cred că am un tic verbal). cunoașteți? sau, și mai frumos, sunteți în cauză? 🙂

  1. Am văzut acest articol şi n-am putut pentru ca să mă abţin. Rogu-te pardonează intervenţiunea-mi… 😀

    http://ciprianpseudolirice.wordpress.com/2010/11/09/fara-arme/

  2. desigur că dragostea nu-i un concurs cu tema: ”care dintre noi e mai nu stiu cum.” pentru că e clar că eu sunt mai nu știu cum. 😉
    nici eu n-am putut să mă abțin.

    foarte faină poezia. 🙂

Lasă un răspuns

