mi se spunea blondi

remember portugal

In Jurnal călător on Ianuarie 6, 2011 at 15:19

aseară am mers agale prin brașov, din punctul a în punctul b, preț de un ceas. m-am uitat la clădiri, la oamenii din stație, la mașini, la ghețușul de pe jos. la brazi și la reclame. la moși cățărîndu-se pe case. la saloane de înfrumusețare. am operat și o mică scurtătură în drumul meu. și am nimerit pe o străduță pe care nu am mai mers niciodată.

partea faină este că semăna izbitor de mult cu străduțele din portugalia, din seixal sau din costa de caparica. străzi foarte înguste, fără trotuar, străjuite de case de o parte și de alta. portugalia e locul unde trebuie să fii foarte atent atunci cînd ieși din casă, pentru că nimerești direct în plină stradă. casele de pe străduțele de care vă spun, nu au balcoane, nu au trepte, nu au gard și dau în stradă. direct, fără niciun fel de avertizare. acuma, n-ar fi nicio problemă că ai nimeri fix pe stradă. doar că strada respectivă e cu siguranță circulată. și pe acolo trec nu doar mașini mici, ci inclusiv autobuze. autobuze cărora le rămîn maxim 5 cm distanță între oglinzi și pereții caselor. iar șoferii se încadrează perfect și nu reduc viteza, de parcă ar avea la dispoziție cel mai generos bulevard.

mi-e dor de străzile înguste, de cafelele cu preț aproape invariabil, indiferent de locul în care te opreai să le deguști, de imaginea oceanului, de faianțele cu model de pe case.

oare să fie timpul pentru o nouă destinație? să-mi pun botoșeii?

 

Lasă un răspuns

