mi se spunea blondi

Dava 3

In Jurnal scriitoricesc on Decembrie 6, 2010 at 22:15

Vine vara.

Încep discuţiile lor. Uneori lângă skoda cea roşie a lui David. Alteori în parcul din faţa blocului unde locuieşte el. Mai sunt câteva magnolii. Soarele se răsfaţă deja pe cerul din ce în ce mai limpede.

Discuţii bruşte. Abrupte. David tatonând, Veronica dând drumul reţetei fără greş de mizerabilă şi nedorită seducţie iremediabilă:

– Să nu ai treabă cu mine. Ştiu cine sunt. Şi o să îţi spun şi ţie. Sunt un om de viaţă, foarte popular. Vivace. Locvace şi sagace. Glumesc. Dar sunt o femeie dificilă, foarte independentă, foarte încăpăţânată şi foarte liberă. Ţin la libertatea mea mai mult decât la orice pe lume. Nu suport să dau raportul sau să stau în colivie. Nu gătesc, decât atunci când am chef, şi nici atunci extraordinar, şi nici nu am chef, nu sunt gospodina ideală şi mai am şi o vârstă, drept pentru care, dacă nu îmi convine ceva, nu încerc să fac aluzii fine sau subtile, ci pur şi simplu spun. Ultima oară când un tip mi-a zis că pot să mă foiesc în braţele lui cât vreau, pentru că oricum o să îmi dea pantalonii să i-i calc, i-am zâmbit dulce şi l-am întrebat dacă nu îi mai trebuie. Şi încă ceva, ştiu că tot ce am zis sună al naibii de incitant şi că toată lumea zice că exagerez, dar ăsta e adevărul gol goluţ. Chiar dacă pare incredibil.

Nu urmează un răspuns atunci. David e prea ocupat să îi soarbă cuvintele. Răspunsul vine peste câteva zile şi este unul virtual, adică pe mess:

David, aka 0 0: „şi ştiu că eşti cu Vlad de mult timp, dar asta nu mă face să nu te plac, pt. că nu a fost nimeni în viaţa mea la fel ca şi tine, dar nici nu înseamnă că am să îţi fac probleme sau că nu ştiu ce este aia o limită. Deci, când e prea mult şi te stresez, îmi spui şi e ok”.

Veronica nu răspunde nimic. În general e destul de zgârcită la răspunsuri. Salvează mesajul într-un folder anume creat şi zâmbeşte.

*

„Ce îţi doreşti cel mai mult în viaţă?”

„O femeie frumoasă şi deşteaptă şi care să mă iubească.”

*

Într-o seară de vineri. În acelaşi parc. Magnoliile s-au scuturat. Porumbeii se plimbă agale prin parc. Se sperie greu. Când îşi iau zborul, e ca şi cum le-ar fi prea cald şi ar vrea să îşi facă puţin vânt cu aripile. E din ce în ce mai cald. Şi vara e abia la început.

David:

– Când eram ceva mai mic, bine, nu mic mic, suficient de mare cât să înţeleg, aveam două prietene mult mai mari decât mine, Ema şi Ioana, care erau deja femei şi care mă răsfăţau şi îmi arătau tot ce voiam. Am văzut, pipăit, gustat, m-am jucat cu sâni de când eram foarte mic. Apoi am fost la curve. Nu mi-a plăcut niciodată. Am fost de câteva ori şi de fiecare dată am vomitat după. Mi se făcea greaţă.

Veronica:

– Aveam vreo 16 ani şi aveam un prieten care după câteva zile şi-a făcut curaj şi m-a invitat să ne plimbăm. Plimbarea noastră consta în ture în jurul blocului. Jumătate de tură mă ţinea de după umăr, cealaltă jumătate nu. După vreo câteva zeci de ture mi-am luat inima în dinţi şi l-am întrebat ce se întâmplă. A zis că e tata pe balcon.

David:

– Acum nu mai vomit, dar trebuie să mi-o placă rău de tot, să îmi fie dragă. Altfel, mi se face greaţă.

Veronica:

– Acum nu mai îmi trebuie zeci de ture să spun ce gândesc. Ştii, e ca şi atunci când tu stai lejer pe scaun şi cineva îţi prinde din greşeală câteva fire de păr, în timp ce se ţine de spătarul scaunului tău. Îţi dai seama, încerci să tragi încetişor, să vezi dacă nu cumva se sesizează, dar în general ţi-e prea jenă să îi spui omului: „domnule, vezi că mă tragi de păr.” Avantajul înaintării în vârstă – ce-ţi ziceam eu – femeia la 30 de ani, este că zici treaba asta pur şi simplu.


Lasă un răspuns

