mi se spunea blondi

despre oameni faini

In Jurnal de zi cu zi on Noiembrie 29, 2010 at 19:43

ce îl face pe om un om fain?

să fie doar 90-60-90-ul care ne transformă în oameni reușiți sau dimpotrivă? să fie o gleznă accidentată cea care face diferența între un om fain sau dimpotrivă? să fie cele 10 kilograme în plus cele care o transformă în iubita vieții tale sau dimpotrivă?

e drept ca exteriorul furnizează primele indicii. dar criteriile care conduc către un om fain nu se pot rezuma doar la suprafață. bine, bine, mă duc la sală, la masaj, la manichiură, mă întrețin (aici eu sunt un eu aleatoriu nu eul blondi, pentru că ultima dată cînd am fost la o sală eram pe post de spectator și unul destul de strident, date fiind hohotele de rîs pe care nu mi le puteam înăbuși, hohote provocate de grimasele – după mine – extrem de comice ale celor care munceau de zor acolo. și chiar munceau. așa că am fost rugată fie să mă abțin, fie să nu mai calc pe acolo. n-am mai călcat pe acolo.)

după cum spuneam, mă întrețin, îmi cumpăr țoale la modă, genți de asemenea, asortate la pantofi. mă transformă chestia asta automat într-un om fain? am spus-o și o voi spune în continuare: ca să vedeți un om de-adevăratelea, luați-l și dezbrăcați-l complet, lipsiți-l de machiaj, coafuri, cercei, mașini, motociclete, ceasuri rolex, genți vuiton. un om nu stă în hainele pe care le poartă, în mașinile pe care le conduce, în conturile din bancă. o femeie nu stă în forma sprîncenelor proaspăt pensate și nici a ultimei nuanțe de ruj dior. e drept că toate aceste lucruri pot da un farmec anume, dar nu fac omul.

o să spuneți că ăsta e bla bla ieftin. că doar nu poate fi bla bla scump. 🙂 dar eu cred în oamenii faini. plini de viață, de energie, de căldură. pe care le împart cu dărnicie celorlalți.

poate că acest post nu își avea rostul pe blog, dar am auzit de prea multe ori în ultimul timp că lumea e rea și viața-i grea. parcă tot într-o manea o ducem. vorba unui bun prieten, „cînd ești prost, viața-i grea, uită-te la mine.” nu spun că nu ar putea fi și așa. dar doar secvențial. nu pentru totdeauna.

oamenii faini sunt cei pe care te bucuri să îi vezi, cu care te bucuri să vorbești, care îți dau confort și echilibru psihic. și chiar dacă trece timpul peste ei și nu îi mai vezi poate ani de zile, atunci cînd îi reîntîlnești, în ciuda ridurilor din colțul ochilor, zîmbetul lor are aceeși căldură ca în primul moment cînd i-ai cunoscut.

cred în oamenii faini. și în puterea lor de a vedea … flori de mucegai.

de la mine, din turnul de fildeș, așa se vede. 🙂

iubire. multă. și toleranță. și echilibru. și oameni faini.

b

Lasă un răspuns

