mi se spunea blondi

cogito, ergo sum

In Jurnal de zi cu zi on Noiembrie 24, 2010 at 22:15

înainte să plec acasă, am scos cărțile de tarot din pachet, le-am întins pe pat și le-am întrebat: ce trebuie să învăț din această călătorie? și răspunsul a fost prompt: controlul. hmmm. interesant răspuns. nu cred că se referea la controlul asupra altor persoane (a se citi: manipulare, activitate de care am fost acuzată de cîteva ori în viața mea). ci la controlul asupra propriei persoane. nu am întors și alte cărți, dar cred că pot să mai adaug eu niște lucruri de îmbunătățit: răbdarea, toleranța, capacitatea de detașare de lucrurile mici.

ce am înțeles: că liniștea și fericirea nu sunt în peisajele pe care le admirăm, în orașele pe care le vizităm. nu sunt nici măcar în copiii pe care îi avem sau în oamenii pe care îi iubim. liniștea și fericirea sunt în noi. sau nu sunt. e o chestiune absolut de bun simț. poate chiar banală. dar extrem de greu de acceptat și de digerat. motivul e unul simplu: acceptînd acest lucru, accepți greutatea fenomenală a răspunderii pe care o porți. aceea de a te simți bine. sau dimpotrivă. tu te faci să te simți bine/ rău. nimic din jurul tău nu e de vină/ responsabil. chiar dacă cel mai simplu lucru este să desemnăm potențialii vinovați. ce bine mă simțeam dacă nu ploua. sau dacă afară era cald. sau dacă el într-adevăr spăla vasele. deși el chiar le-a spălat.

cînd ați fost fericiți ultima oară?

da, întrebarea mea preferată. 🙂

  1. Nu imi amintesc ultima oara cand nu am fost fericit ….
    se mai intampla sa ma deranjeze cate ceva ..sa fiu putin putin suparat. Deobicei e de la oboseala si trece repede:D

  2. fericit, fericit? de-adevăratelea? excelent!

Lasă un răspuns

