mi se spunea blondi

milano

In Jurnal călător on Noiembrie 23, 2010 at 22:28

capitala modei.

strada, pardon, via montenapoleone. unde există versace, armani, gucci, etc etc etc. magazine extrem de luxoase, cu portari la intrare, îmbrăcați ei înșiși în costume de cel puțin cîteva sute de euro. dacă nu chiar mai mult.

turiști mulți. milanezi bezmetici, în căutare de cele mai fancy haine și accesorii. te plimbi prin piazza duomo ca și cum te-ai plimba seara, în plin sezon, pe artera principală din neptun sau prin centrul stațiunii mamaia. fiecare are în mînă cel puțin o plăsuță pe care scrie zara, bershka, foot locker și nu mai știu ce.

în piața domului se monta deja bradul. domul, cel de-al treilea edificiu bisericesc romano-catolic ca mărime din lume, părea puțin stingher în mijlocul forfotei de acolo, în ciuda mărimii lui impozante. l-am imortalizat pe timp de noapte, într-un început de ploaie.

l-am și vizitat a doua zi. aglomerat și el, plin de turiști dornici să facă poze, multe poze, în ciuda instrucțiunilor clare:  fotografiatul interzis. mi s-a părut puțin prea încărcat. și asta probabil din cauza tablourilor. în interior, un perete foarte înalt, format aproape în întregime din vitralii micuțe. în rest, exteriorul pare mai spectaculos (n-are grad de comparație, așa-i?), poate și grație dantelatei arhitecturi gotice. destul de aproape de dom este și celebrul teatru la scala, scala din milano. poate pentru că ploua rău sau poate pentru că eram la sfîrșitul turului prin europa de vest, clădirea teatrului nu mi-a spus nimic. … scala, foarte seacă 🙂 probabil o reprezentație de seamă mi-ar schimba părerea. în piața scala, statuia lui leonardo da vinci. ori au fost prea multe, ori gusturile s-au rafinat/ tocit, dar nici statuia nu mi-a spus cine știe ce.

așa că, cel mai îndelung în milano am admirat terminalul 2 de la plecări. l-am admirat vreme de vreo 10 ore, pînă cînd a decolat avionul cu destinația: acasă.

home, sweet home.

ps. nu, nu i love you. deși vă iubesc, asta e clar. 🙂 știați că emporio înseamnă magazin? cel puțin așa zice google-ul. eu habar nu aveam.

 

Lasă un răspuns

