mi se spunea blondi

bucurești, mîndria țării

In Jurnal călător on August 8, 2010 at 07:52

bucureștiul vara este criminal. căldura a dat buzna peste mine atît de violent, încît m-a cuprins un mic atac de panică: dacă o să murim din cauza asta? am încercat să mă îmbărbătez spunîndu-mi că dumnezeu are desigur planuri mult mai glorioase pentru mine, decît să mă lase să mor de caniculă. m-am mai uitat și pe net și am început să văd coduri de toate culorile… cum zicea bunicul din copilăria lui maxim gorki: vaaaaaai de capul vostru. de data asta al nostru, al tuturor celor aflați la vreo 40 de grade celsius, fără aer condiționat.

inspiră, expiră, inspiră, expiră. sunt oameni care merg la muncă în aceste condiții, oameni care se urcă în autobuz, oameni care vînd la tarabe în piață, oameni care vînd ziare.

o, nu. și dacă shaolin avea dreptate să plîngă amarnic în vamă, pentru că planeta este poluată și pentru că noi vom muri, asta e clar, dar copiii noștri, ei ce vină au, ei unde o să trăiască?

bucureștiul e criminal și cu traficul lui, cu șoferii care tind să dea buzna peste tine, cu claxonatul insistent, cu liniile de tramvai vălurite, cu unitățile de aer condiționat plasate strîmb, cu țeava de condens părînd un tub de drenaj într-un corp suferind și ramolit.
ce se întîmplă dacă n-ai aer condiționat în bucurești?
de obicei te obișnuiești. unii mai și leșină. unii mai și mor. dar un procent nesemnificativ. majoritatea devin apatici, indiferenți sau agresivi, violenți.

am venit la bucurești. am făcut un duș civilizat. mi-am spălat hainele. le-am lăsat să se usuce cum se cuvine. le bag în bagaj. și plec în deltă.

run, blondie, run.

Lasă un răspuns

