mi se spunea blondi

spiritul de vamă – în sfîrșit

In Jurnal călător on August 3, 2010 at 11:47

„pot să te întreb ceva?”

„da.”

„de ce ești în vamă?”

„din curiozitate.”

„da să știi că noi nu suntem obiecte de studiu biologic.”

„adică?”

„îți place în vamă?”

„mi se pare interesant.”

„hai să îți spun eu: ție nu îți place în vamă. tu n-ai ce să cauți aici. nu mai erau locuri la eforie?”

„ce e vama?”

„vezi? exact ce-ți spuneam. ești de o lună aici și îmi pui întrebarea asta. locul tău nu e aici…”

i don’t belong here..

„ce e vama?”

„vama suntem noi. eu, barmanul cel gras, barmanul cel nebun, domnișoara cea blondă care și-a pus sare pe mînă și stă cu șatul de tequila în stand bye. nu tu. apropo, ce bei?”

„apă tonică”

„vezi?”

„lasă-l în pace pe omul acesta. nu îl meriți. el este de aici. tu nu. e păcat de el.”

salvatorii de suflete vamaioate. haha.

carevasăzică, dacă am înțeles bine, nu poți sta în vamă dacă nu bei alcool, dacă nu fumezi țigări și țigări, dacă nu ai privirea spartă. dacă nu te contorsionezi abil prinzînd senzații. exacerbînd senzații. bînd jaegermeister de la furtun.

*

grasu este plin de zel în fabricare cocktailurilor celor mai variate. tînăra tunsă scurt, cu prietenul lîngă ea, se ridică peste bar. ar vrea mai întîi niște băuturi galbene. viiinee. conținutul din 3 sticle vărsat abil în mixer. gheață. un pahar de metal deasupra. si shake it, babe, shake it good. se ia paharul metalic, se înșiră 3 păhărele mici și se toarnă licoarea galbenă dintr-unul în altul, fără întrerupere. pe gît. acuma, domnișoara ar dori niște șaturi de culoare azurie. alte sticle, aceleași mișcări abile, voluptoase chiar. pe gît. la fiecare comandă nouă, fata se apropie de barman din ce în ce mai mult și el o mîngîie tandru de spate.

4 șaturi și-o idilă.

absynt dr. jekill de 50 de grade. absynt de 70. există și de 90, dar la noi e interzis. tot timpul aceleași păhărele mici. dar ce revărsare cromatică. un adevărat potpuriu.

*

„de ce fumezi?”

„de plăcere. de plictiseală. de capătul țigării.” fumate, toate.

„totul a început cu o întîrziere de 80 de minute a acceleratului oradea – constanța. eram în gara de nord și ne-am trezit cu 80 de minute mari și goale, pe care trebuia să le umplem cu ceva. am fost la o cafea. am asortat-o cu o țigară. așa a început totul.”

„și acum?”

„acum? e puțin prea cald. hai să aprind o țigară. parcă n-am mai fumat de mult, hai să aprind o țigară. mi-e foame. hai să aprind o țigară. am mîncat. hai să aprind o țigară. m-am săturat. hai să aprind o țigară. aș face dragoste. hai să aprind o țigară. pe care oare să o aleg? stai să aprind o țigară. cum să încep? hai să-i ofer o țigară și apoi să aprind o țigară. unde să mergem? stai să aprind o țigară. oare cum o să fie? stai să aprind o țigară. oare cum a fost? aoleu, dezastru național. s-a terminat pachetul.

iubirea vieții mele, merg să cumpăr un pachet de țigări și apoi vin să te țin în brațe.”

a plecat. n-a mai venit niciodată.

aprinde mai bine o țigară și uită-l.

vama sunt eu.

?

Lasă un răspuns

