mi se spunea blondi

am întrebat pentru dumneavoastră

In Jurnal călător on August 1, 2010 at 19:03

de ce se vine la vamă?

pentru că se poate face nudism în tihnă.

pentru că nu trebuie să ai channelul după tine și nici geanta de ultimă modă.

pentru că la expirat și la stuf se cîntă muzica preferată.

pentru că aici poți găsi oameni care să îți spună ceva.

așa mi-au spus azi doi tineri care dau o fugă aproape la fiecare sfîrșit de săptămînă în vamă.

ce a apărut nou și nu e neapărat bun:

vînzătorii ambulanți de porumb fierbinte numai la 2 lei și de gogoși. vînzătorii nocturni de brățări fosforescente, adaptate acum sub formă de coarne fosforescente. construcțiile care se vor moderniste și sfîrșesc în kitch. sau, oricum, nu se încadrează neam în peisaj.

anastasia are  5 ani și o personalitate extrem de autoritară. își pune grav mîinile în șold, face ochii mici și spune cu un ton puțin peltic și care nu admite drept la replică: „acum să vii. acum, că dacă nu… ” nu se știe ce va urma. dar clar e grav. anastasia e scorpion și apoi te întreabă ce zodie ești și cîți ani ai – în limba engleză.

un clujean de pe plajă mi-a spus că el nu și-ar spăla nici cauciucurile de la mașină cu bere. că berea face sîni la bărbați. oare de ce n-o beau atunci femeile?

aseară am fost la expirat și am cerut un suc de roșii. barmanul a întrebat cu ce să fie. sec, a sosit răspunsul. bine, dar nimeni nu merge în expirat să bea suc de roșii simplu.

azi am avut plăcerea să îl revăd pe vasile. cîinele. să fac o baie în mare chiar la apus. și să încerc să pun niște rufe la uscat.

în vamă, din cînd în cînd, se ia curentul. azi s-a luat cînd eram la dușul public. și cînd voiam să aranjez hainele în rulotă. dușul l-am terminat. hainele le-am lăsat trîntite pe pat.

cîntă din nou ska-p. apropo, aseară am văzut un om terorizat de valurile care veneau spre el. și un altul fericit că reușește să evite oamenii pe stradă, să nu intre în ei. libertate, frate… poate facultate. și viață de noapte…

Lasă un răspuns

