mi se spunea blondi

intenţii onorabile, papa … bun

In Jurnal de zi cu zi on Februarie 18, 2010 at 13:21

cumpărături. două ture. una în carrefour, alta în kaufland. cumpărat: fructe, alcool, îngheţată de tiramisu, pulpe inferioare, ciuperci. altă tură în altă zi în metro. fructe de mare: creveţi prefierţi, file de cod, file de somon. file de ton n-am găsit. dar m-am revanşat cu cel de cod. am mai luat nişte fructe şi un unt pentru legume.

carevasăzică, după 3 ture de shopping, îmi spun că ar trebui să am de toate. aiurea. în bucătărie, încercând să spăl vasele din chiuvetă, la întrebările alor mei, constat că nu am schwepps bitter lemon suficient, nu am tavă de pahare, nu am rolă de şerveţele, nu am apă plată pentru nepoţica cea mai mică…

mai merg şi ai mei la două ture de shopping. şi tata singur la încă una – mă gândesc eu între timp că s-ar putea să n-ajungă berea… buun. pulpe inferioare sărate şi piperate, puse în tavă alături de ciuperci şi de câteva fâşii de ardei gras şi roşu. eu am probleme cu orezul. de sushi, evident. nu mă mai pot baza pe kitul din carrefour. am punga de câteva livre cumpărată din cartierul japonez din los angeles. da, de la noi din California. citesc instrucţiunile. sunt în engleză. nu mă pricep. cer ajutoare din public. primesc ajutoare şi câteva miştouri subtile: „cri, da’ credeam că ai habar cum se face sushi”. „cri, da un alt castron n-ai?” „nu, doar ăla în care e salata”.

curăţ temeinic creveţii în timp ce răspund cât mai calm la întrebări:

nu, nu am decât un singur castron,

nu, scobitori nu sunt,

nici cuţite fără zimţi.

da, am 5 cuţite şi toate cu zimţi.

nu, nu am tavă şi nici mai mult de 6 pahare.

da, ştiam să fac sushi, dar orezul era gata pus într-o punguţă şi atunci nu intra apă în el. pentru că nu va trebui să semene sub nicio formă cu pilaful. bine, cri, da’ ai pus mult prea mult orez. ar trebui să se facă. nefiert, îţi laşi dinţii în el. şi oala asta naşpa de unde o ai? de ce n-ai zis să îţi luăm nişte oale…

să n-o mai lungim: pulpele au ieşit aşa cum trebuie să fie orice pulpe care se respectă: delicioase. sushi-ul … ei, bine, de neuitat, da?

şi cred că am exersat cu această ocazie şi dârzenia: am făcut sushiul în ciuda orezului plin de apă şi toleranţa: nu mi-am pierdut capul în ciuda multelor întrebări al căror răspuns mă incrimina.

  1. mai ai nevoie de:
    – 1 cutit mai mare (pentru orice eventualitate)
    – 1 set de cutite normale ( fara zimti)
    – 2-3 palete pentru tigaie (dar sa fie din lemn sau din plastic , ai tigaie de teflon)
    – 1-2 seturi de pahare ( pentru vin si pentru tarie)

    nu imi mai vine nimica in gand acuma , dar o sa mai completez lista😀

  2. Cri, cu orezul este simplu: la 1 cup de orez pui doua de apa.

    A, si mai ai nevoie de o cana gradata… asta poate data viitoate, cand cumperi tura a doua de orez. Ca de, americanii astia masoara altfel, daca ai cumparat orezul de la ei trebuia sa cumperi si cana. Asa ca dupa ce rezolvi cu cana… o sa ai un sushi perfect. Pana atunci pot sa te asigur ca 1 cup=240 grame. Sunt convinsa ca asta nu era in instructiuni.

    Pupici! si pofta mare.

Lasă un răspuns

