mi se spunea blondi

… elucubraţii …

In Jurnal cultural on Februarie 17, 2010 at 08:46

am fost luni la Puric. nu am televizor acasă, deci nu aveam habar de personajul cu pricina. nici măcar nu mi-am procurat singură biletul, l-am primit cadou. aşa că nu am niciun merit. am ajuns şi cam târziu în sală, iar locul meu era, evident, exact în mijlocul rândului şi am deranjat astfel vreo 20 de persoane. asta-i viaţa. să fie ăsta cel mai mare deranj vis-a-vis de ceilalţi…

dar nu despre asta voiam să scriu. în principal, discursul lui Puric a avut două registre: primul ceva mai grav, sobru, uşor teoretic şi extrem de erudit. i-am apreciat meritele, dar nu m-a prins. al doilea, ceva mai ludic. explicarea tipologiei de basme româneşti, poante faine, miştouri subtile, ironii făţişe. mult mai savuros tip de discurs. carevasăzică, am dedus că filosofia nu mă prinde. deducţie de altfel deloc inedită. şi totuşi eu tind să am mici cvasi-divagaţii filosofice şi mă aştept ca ele să intereseze şi chiar să placă. hmmm… mi se spune deseori că gândesc prea mult. că îmi place să gândesc, să depic firul în patru, să meditez asiduu la te miri ce teme mai uşurele sau mai cu greutate. e adevărat, îmi place la nebunie să gândesc, dar, doar când procesul gândirii e unul definit de gratuitate. a gândi nu pentru rezultate absolut concrete, ci pentru plăcerea de a gândi. există bunăoară conceptul de gratuitate a artei. ei bine, ceva de genul mă încântă şi pe mine, când vine vorba de gândit. plăcerea de a-ţi ascuţi – nu vârful limbii, ar fi prea comun🙂 … neuronii… greoaie expresie, limbaj de lemn. oricum, filosofia de-adevăratelea (filosofia ca artă) nu m-a atras niciodată. poate nu sunt coaptă pentru ea. de fapt, dacă stau să mă gândesc bine, cel mai bine fac un lucru, nu dacă am raţionat de zor pe marginea lui, ci dacă l-am simţit. instinctiv, intuitiv… şi atunci înseamnă că e bine să gândesc doar pentru plăcerea de a gândi. şi că ceea ce fac, e consecinţa nu a raţiunii pure (iată unde era micuţa kant, ha ha), ci a feelingului.

uff, alambicat. după cum am anticipat în titlu – nu mă gândisem la asta, ci doar anticipasem, intuisem eu ceva – elucubraţii…

Lasă un răspuns

