mi se spunea blondi

paris

In Jurnal călător on Februarie 2, 2010 at 08:19

în 1999 am făcut prima mea călătorie la Paris. poze am, dar nu în format digital – pe atunci nu era la modă aşa ceva. so, no pictures today.

doar imagini din memorie: restaurantul cu etaj unde am văzut trei doamne pe la vreo 70 de ani, machiate, coafate, aranjate, jos pălăria. acelaşi restaurant unde am mâncat prima dată în viaţa mea scoici. ustensilele de spart cochiliile. motocicleta harley davidson lângă care am pozat. magnoliul înflorit în noapte. parfumeria unde am probat diverse parfumuri. primele lecţii de genul: parfumul trebuie să se potrivească personalităţii. ploaia care cădea tandru, dar hotărât şi care ne-a udat până la piele, pentru că noi ne plimbam agale, cu singura mare umbrelă deasupra capului, cerul. biserica sacre coeur de unde vedeam oraşul. turnul eiffel care măsura câte zile mai sunt până în anul de graţie 2000. doamne, oare câte zile au trecut de atunci. moara cea roşie, care măcina frânturi de vise, fărâmiţându-le în bucăţi mari de vise întregi. dimineaţa cu aromă de măr verde. croissantul delicios cu unt pe post de admirabil de savuros mic dejun. restaurantul cubanez cu al doilea cel mai picant fel de mâncare din viaţa mea. cel mai picant urma să fie degustat de subsemnata în thailanda, anul trecut. franţuzoaica blondă, bună de cele mai bune reclame, al cărui prieten striga „apoil”. dimineaţa tristă când urma să mă întorc acasă. prima dată în viaţa mea când nu am vrut să fac asta. tricoul cu U2, cu tori amos. mulţimea de cd-uri date spre culturalizare… multe au rămas în ţiplă. porumbelul pe care l-am imortalizat în parc, în timp ce aşteptam să treacă timpul, sperând totuşi ca săptămâna cu pricina să nu se termine niciodată. am mai folosit finalul ăsta parcă la un post. cred că devin uşor redundantă. 🙂

Paris me manque…

Lasă un răspuns

