mi se spunea blondi

şedinţă de bloc

In Jurnal de zi cu zi on Ianuarie 21, 2010 at 15:55

la asociaţia de proprietari x. ajung cu vreo jumătate de oră întârziere, ca să fac totuşi prezenţa. că aşa am spus că voi face. camera mică e tixită de proprietarii de apartamente grupaţi (pardon, organizaţi) în asociaţia de proprietari x. un vecin e galant şi se ridică de pe scaun pentru a-mi face loc. mă aşez. agitaţie nebună, discuţii furtunoase, vecinul scandalagiu şi reclamagiu, agitând un teanc de hărtii A4 şi vorbind despre oferte, furturi şi, mai ales, de ce se duce ţara asta de râpă, vecineee. eu îmi aşez mănuşile de piele tacticos pe gentuţă şi mă uit discret la ceas.
„hai, domnule, mai termină odată cu ameninţările! am înţeles, înfundăm bulăul cu toţi, hai să trecem la altceva!”
reprezentantul primăriei propune să se citească raportul constatator. şi mă trezesc cu raportul în faţă:
„citeşte, tu, Cristina.”
şi eu care regretasem că nu s-a ţinut cursul de teatru. încep să îmi modelez glasul, a la andreea esca, urc puţin tonul, fără să ţip, rotunjesc vocalele, dau greutate consoanelor, fac pauzele la timp şi asta în timp ce citesc despre chitanţiere, prevederi legale (aici am ceva dificultăţi în a mă hotărî dacă să pun accentul pe ultima sau pe penultima silabă), proprietari, termene şi contribuabili. dau şi de vreo 2 cuvinte de care n-am auzit în viaţa mea. trec cu graţie şi cu dicţie maximă şi peste ele şi ajung la hotărârile pe care trebuie să le ia adunarea generală a proprietarilor.
sau, se caută un contabil.
şi în momentul acela, văd o mulţime de ochi îndreptaţi spre mine.
„nu, dragii mei vecini, ce ştiu eu să fac cel mai bine pentru asociaţie, fac exact în acest moment: citesc (cu intonaţie adecvată) rapoarte. e chintesenţa pregătirii mele în domeniu. eu sunt de profesie filolog, de factură … spirituală, de formaţie … artist… dar nu, CONTABIL.”
spiritele se încing, eu spun „nu” cu toată hotărârea, reprezentantul primăriei mă roagă să accept, şoptindu-mi că e doar o formalitate, vecinii mă privesc încurajator, în timp ce persoana desemnată să facă protocolul şedinţei scrie cum că, domnişoara Cristina a fost propusă provizoriu, pentru o perioadă de 30 de zile, pe postul de …. contabil ??!!??….

„mamă, unde eşti? bate-mă de vrei, da’ vino să mă iei…”

Lasă un răspuns

