mi se spunea blondi

la piscină

In Jurnal de zi cu zi on Ianuarie 20, 2010 at 13:07

intrarea la pisicină. turele de rigoare în bazinul olimpic. reflectarea în apă a imaginii pe care o fac braţele în mişcarea de bras. jumătate de tură de crawl. de la mijlocul piscinei, tură de spate, cu verificarea la fiecare 10 bătăi de braţe a culoarului de înot. fără fluture de data asta. finalul, 10 minute de călcat apa, pe post de … geamandură, undeva în centrul bazinului. gata cu efortul pe ziua de azi. ies din apă, merg să îmi iau prosopul. intru în sauna uscată, unde mă întind pe spate, savurând muzica din difuzoare. închid ochii. relaxarea e maximă. se deschide uşa de la saună. intră un tip cu o burtă mare, care gâfâie în timp ce merge şi se sprijină cu mâinile de una din băncuţele de lemn. mă gândesc că arată ca şi cum urmează să i se facă rău. dă, doamne, să nu leşine pe-aici prin saună. cum s-ar proceda oare în cazul repectiv? după vreo câteva zeci de secunde, omul se decide să se întindă pe băncuţa cea mai sus. îşi face vânt şi se urcă în locul respectiv. evident că n-are prosop. se întinde. mormăie, gâfâie, îşi drege glasul, oftează, mormăie din nou. s-a dus tot efectul muzicii ambientale. sunt doar onomatopeele cu pricina. fac un efort de voinţă şi închid ochii, încercând să ignor zgomotele. simt că mă picură ceva. parcă eram în sauna umedă, nu cea uscată ?! deschid ochii şi dezleg enigma. vecinul meu de saună îşi scutură intens braţele şi pe faţa mea coboară grăbite picături de sudoare de la el. un moment mă gândesc să ţâşnesc afară. apoi mă consolez spunându-mi că oricum şi eu sunt transpirată rău. bine, da’ toată sudoarea mea nu se împrăştie decât eventual pe prosopul meu. sunt întreruptă din elanul năvalnic al gândurilor de intrarea în saună a unui grup de vreo 7, 8 bărbaţi, care încep să vocifereze, să gesticuleze, să se agite. gata. m-am hotărât. plec. vecinul meu de sus se ridică şi el, dar nu părăseşte sauna, ci începe să discute cu nou intraţii: „şi voi, băieţi, tot de la corabia?” asta e tot ce mai aud, înainte să ies din saună, închizând cu grijă uşa în urma mea. voi merge în bazinul de apă rece, voi ieşi din el, mă voi deplasa prin zăpadă câţiva metri până la bazinul exterior cu apă fierbinte, în care mă voi cufunda apoi, lăsând fulgii să mă ningă domol.

niciunde nu ninge aşa de frumos ca la noi.

cred că nici în Corabia …

Lasă un răspuns

