mi se spunea blondi

din nou, zorba

In Jurnal cultural on Ianuarie 5, 2010 at 09:23

motto:

„nu, nu cred în nimic, de câte ori să-ţi mai spun? nu cred în nimic şi în nimeni; numai în zorba. nu pentru că zorba ar fi mai bun ca alţii, nici vorbă de-aşa ceva! o brută şi el. dar cred în zorba pentru că e singurul pe care-l am în stăpânirea mea, singurul pe care îl cunosc; toţi ceilalţi, nişte năluci. cu ochii lui văd, cu urechile lui aud, cu maţele lui mistui. toţi ceilalţi, îţi spun, nişte năluci. când eu o să mor, totul o să moară. întreaga lume zorbească se va nărui!”

„vorbeşti cu un egoism! am zis eu sarcastic.

„n-am ce-i face, jupâne! asta e: ce e în guşă şi-n căpuşă; sunt zorba, vorbesc ca zorba.”

¤¤¤

ieri expuneam de zor dilema cu pricina. şi mi s-a spus că nu sunt chiar aşa cum spun că sunt. prima mea reacţie a fost una de neîncredere combinată cu o uşoară urmă de dispreţ: de unde ştii tu mai bine decât mine cum sunt eu? explicaţia a venit însă foarte repede: dacă într-adevăr ai fi atât de hotărâtă şi de … finisată pe cât afirmi, nu ar mai exista nicio dilemă, nu?

q.e.d, maestre! tac şi mă apuc să caut un monolog. care să mă pună în valoare. total. sau să mă anuleze. complet. fără jumătăţi de măsură.

Lasă un răspuns

