mi se spunea blondi

alexis zorba

In Jurnal cultural on Ianuarie 4, 2010 at 10:08

anul 2010 a debutat excelent. şi motivul e unul cât se poate de simplu: am primit răspuns. dilema care m-a chinuit în 2009 s-a dematerializat ca un balon de săpun. să fiu mai explicită: mă gândeam că, fiind aşa cum sunt, faptul acesta a atras după sine o serie de reacţii bizare din partea celorlalţi, reacţii de genul: luatul la sănătoasa, sfărăitul de călcâie, frica nebună… drept pentru care, la un moment dat, filosofam pseudometafizic dacă nu cumva ar trebui să mă schimb şi să devin un personaj mult mai comod, mai … digerabil, in order to keep the people close to me. dilema cu pricina consta exact în oscilaţia între cele două tendinţe: să mă înmoi, să devin praful subtil de scorţişoară şi să îmi recapăt succesul la public, sau să fiu aşa cum sunt, cu riscul asumat şi confirmat de îndepărtare a majorităţii covârşitoare… chestiune denumită de mine selecţie naturală. ei bine, zorba mi-a dat răspunsul.

„ai încredere în mine, jupâne?”

„da, zorba, am răspuns. orice-ai face, tu nu te poţi înşela. eşti ca un leu, să spunem, sau ca un lup. animalele astea nu se poartă niciodată ca oile sau ca măgarii, nu se abat niciodată de pe făgaşul firii lor. la fel şi tu: eşti zorba până-n vârful unghilor.”

¤

„pentru că se face treaba pe jumătate, îmi spunea el uneori, că-şi spun oamenii oful pe jumătate, că-s păcătoşi sau cinstiţi pe jumătate, de-aia e lumea în starea jalnică în care e acum. mergi până la capăt, loveşte cu putere, nu-ţi fie teamă şi vei birui. bunului dumnezeu îi e de-o sută de ori mai scârbă de-o jumătate de drac decât de un drac şi jumătate!”

¤

„… nu regret nimic din ce-am făcut. … am făcut în viaţă o groază de lucruri şi găsesc că tot nu e de ajuns. oameni ca mine ar trebui să trăiască o mie de ani. noapte bună!”

Lasă un răspuns

