mi se spunea blondi

la (un) vot (literar)

In Jurnal cultural on Noiembrie 25, 2009 at 10:12

nu îmi plac capodoperele. romanele premiate şi apoi atât de la modă. nu îmi place coelho cu celebrele Alchimistul sau Veronika se pregăteşte să moară. nu mi-a plăcut Jocul cu mărgele de sticlă. dar m-a încântat Brida şi 11 minute (de acelaşi Coehlo) şi m-a uns pe suflet Narcis şi Gură de aur (Hesse). mai puţin mediatizate, mai puţin publice, mai puţin … cântate, dar totalmente încântătoare.

Narcis şi Gură de aur se poate sintetiza foarte uşor: dihotomia intelect, raţiune versus intuiţie, simţire. intelectualul rasat, cu gândirea limpede şi de valoarea unui diamant impecabil şlefuit, dar crescut într-un mediu propice dezvoltării şi străin oricăror ispite. versus frumosul nebun. cel ghidat exclusiv de inimă, suflet, simţuri. fără judecăţi de valoare, implicit fără prejudecăţi… cel care nu se protejează niciodată. cel care ia viaţa în piept şi trăieşte, trăieşte, trăieşte, cufundat aparent paradoxal în viaţă, dragoste, boală şi moarte.

hm, că tot e de sezon? cu cine votaţi? eu îl prefer pe Gură de aur. dar asta e doar o opţiune personală…:-)

Lasă un răspuns

