mi se spunea blondi

meditaţii pe … glejerie

In Jurnal de zi cu zi on Noiembrie 23, 2009 at 08:15

în mirosul de pastramă de oaie făcută pe grătar, condimentată bine şi stropită din belşug cu vin. căzută de pe fundul de lemn pe jos, dar ridicată de acolo şi scuturată un pic de praf. şi ce dacă mi-a scârţit ceva nisip. e mai pitoresc aşa. la lumina focului, privind feţele îmbujorate. (de alcool, de căldură, de viaţă, de plăcere). gânduri clare, nediluate de nimic.  

de ce?

– pentru că e un loc rămas liber. cel puţin, deocamdată

– pentru că aş umple acel loc şi mi-aş putea plăti biletul şi aş fi perfect capabilă să îmi achit toate cheltuielile ulterioare

– pentru că aş conduce fără nicio problemă atunci când ceilalţi ar vrea să bea

– pentru că aş însufleţi toate petrecerile de la apres ski (a se citi: un fel de … mascotă)

– pentru că sunt o achiziţie genială de un concediu

– pentru că … munţii sunt frumoşi

o felie de pâine a rămas uitată pe grătar şi s-a făcut scrum. hainele se îmbibă destoinic de fum.

de ce nu:

– pentru că sunt de domeniul trecutului  şi, exact ca în cazul unui mare sportiv, cel mai important este să ştii când trebuie să te retragi. aşa că, mi-am luat jucăriile şi am plecat, într-o dimineaţă frumoasă foc, cu un aer foarte proaspăt şi rece şi tare şi plin de viaţă; pe care am tras-o cu nesaţiu în piept: la drum!

” … Cu foaia această închid porţile şi trag cheile.
Sunt undeva jos sau undeva sus.
Tu stinge-ţi lumânarea şi-ntreabă-te:
taina trăită unde s-a dus? …”

Lasă un răspuns

