mi se spunea blondi

zbor deasupra unui cuib de cuci

In Jurnal cultural on Noiembrie 3, 2009 at 10:20

recitesc „zbor deasupra unui cuib de cuci”. evident, cu fiţele de rigoare, adică, de această dată, varianta originală, carevasăzică în limba engleză. trecem sub tăcere faptul că înţeleg cam o treime din cuvinte, restul le intuiesc 😉 sau mi le reamintesc din traducerea în română pe care am citit-o acum ani buni. interesant e că încerc aceeaşi fascinaţie vis-a-vis de R. P. McMurphy. e pofta nebună de viaţă, e râsul suveran, e încăpăţînarea de a nu admite că lumea e un loc îngrozitor şi că pur şi simplu trebuie să le înghiţi pe toate, aşa cum pacienţii cu pricina înghit docil hapurile în fiecare seara. dincolo de tezismul scrierii, oameni foarte răi – big nurse – versus oameni foarte buni – McMurphy, e patima nebună de a trăi. ca şi cum viaţa ar fi un măr mare şi copt şi McMurphy nu s-ar sfii niciun moment să muşte din el.

cu ocazia acestei lecturi am avut şi o revelaţie. am crezut tot timpul că îmi plac oamenii misterioşi, oamenii care ascund un secret, o dramă, o traumă. că îmi place la nebunie să îi fac să capete încredere în mine şi să îmi spună acele poveşti tenebroase. şi apoi să trecem la terapie. nu e aşa. îmi plac oamenii veseli şi plini de viaţă. cu probleme, dar pe care nu le camuflează, ci pe care le pot etala şi pe care încearcă să le rezolvă. pe faţă. onest. mi s-a spus că aceşti oameni nu mai există demult şi că ar fi timpul să nu mai trăiesc în cărţi. 

mda. probabil că de-ia încerc să trăiesc pe blog. să fim în pas cu vremurile cele noi, nu?

ps. trei nebuni discută. primul nebun: „eu sunt trimisul domnului pe pământ”. al doilea: „ba eu sunt trimisul domnului pe pământ”. al treilea: „sunteţi nebuni amândoi, eu nu am trimis pe nimeni”.

chiar, nici eu nu am trimis pe nimeni. Încă.

Lasă un răspuns

