mi se spunea blondi

un cerc vicios

In Jurnal de zi cu zi on Octombrie 27, 2009 at 13:14

nu figurat vorbind. nu. cât se poate de concret. cercul vicios alcatuit din sensul giratoriu de lângă judeţean. intersecţia calea bucureşti cu carpaţilor. de dimineaţa, mergând la birou, m-am aşezat cuminte la coadă, imediat după ce am trecut de semaforul de la hacienda. (chiar, oare mai există discoteca respectivă?) coada era pe ambele benzi de pe sens. mă uitam la buzele şoferilor. mai toate erau în mişcare. poate că fredonau melodia care era în acel moment la radio😉 am înaintat extrem de prudent în coadă. claxoane. ambreiaj, frână. ambreiaj, frână. încă 3 metri. doamna din maşina din dreapta mea îşi duce probabil băieţelul la grădiniţă. după cât de încruntată e, cred că şi ea ar vrea să înjure. nu poate. e cu copilul.

sensul giratoriu cu pricina nu este încă definitivat. e doar un cerc mare, plin de pământ şi înconjurat cu un fel de bidoane din plastic, de culoare albă şi roşie. în pământul respectiv, cel mai probabil se vor sădi flori. pentru desfătarea unui ochi. cel mai probabil prea ocupat să le vadă. principalul este să fie acolo. un cerc cu flori. un cerc vicios. cu flori.

semnalizezi stânga, semn că intri în sens. deşi tu faci puţin dreapta. după care începi să te învârţi. în sens invers acelor de ceasornic. când vrei să ieşi, semnalizezi dreapta. trebuie doar să fii bine încadrat. adică pe banda corespunzătoare. dacă faci tot sensul, trebuie să fii cât mai aproape de cercul vicios cu flori.

din sensul giratoriu nu e nepărată nevoie să ieşi. poţi sta în el. ca o floare.

sau te poţi învârti. ca un electron bezmetic.

mai întoarce doamne roata…

concluzie: (că m-am învărtit şi am uitat de unde am plecat) graţie sensului giratoriu de vis, nou plasat în oraşul de la poalele Tâmpei, am ajuns la lucru cu 10 minute mai târziu decât estimasem. şi ce dacă. mâine îl voi aborda de pe Calea Bucureşti, carevasăzică, acelaşi cerc, din cu totul altă perspectivă.

trăiască fluidizarea circulaţiei!

Lasă un răspuns

