mi se spunea blondi

La noi în California

In Jurnal călător on Octombrie 13, 2009 at 12:32

America, here I come.

plecare din Otopeni.  escală relativ scurtă în Praga. încercare de somn. chinuit. şi de lectură. şi mai chinuită. zbor spre new york. aterizare. sâmbătă vizitare obligatorie manhatan. ca orice turist care se respectă. plimbare cu vaporaşul pe hudson river. on the way to Statuia Libertăţii. pe care nu am vizitat-o. trebuie programare cu vreo 2 săptămâni înainte. never mind. renunţasem deja la ceas, mobil şi ochelari. bătea soarele tare şi râul mirosea a pepene. clădiri cu faţadele pe post de oglinzi. în oglindă, cel puţin un om fericit. aventura abia începuse.

 

IMG_0598

IMG_0603

a doua zi, scurtă dezbatere: încotro. rezultat firesc, de parcă aş fi fost în Braşov şi aş fi decis să merg până în Săcele.  so, zbor Los Angeles. închiriat maşină. Las Vegas. Death Valley. Grand Canyon. zis şi făcut. La drum. prima escală, firească, LAX. adică aeroportul din Los Angeles. Adică, as I said, la noi în California.

LAX. autobuzul care ne duce către centrul de închiriat maşini. primii palmieri. primele grade Fahrenheit, tinzând spre 100. asta înseamnă aproximativ 40 Celsius. primele bucăţi de cer fără nici cea mai mică urmă de nor. anticipez deja, dar în California nu am văzut niciun nor pe cer. 320 de zile cu soare pe an. santa monica, malibu, beverly hills, hollywood. alt aer, altă lume. oameni foarte fit şi foarte destinşi. dacă te uiţi direct la ei, te salută. salutul cel mai firesc şi mai degajat din lume. soarele care apune în ocean. exact invers decât pe plajă la mamaia. am făcut jogging pe malul pacificului, am stat în mâini, am strâns soarele în mâini, apoi, mărinimoasă, i-am dat drumul să se ducă la locul lui, pe cer.

 

IMG_0657

IMG_0680

se spune despre California că este altă lume chiar şi pentru americani. plaja de la Malibu ceva mai îngustă. autostrada dincolo de plajă. casele, pe deal, dincolo de autostradă. cele trei personaje masculine bizare lângă care am stat. trei bărbaţi îmbrăcaţi mult prea gros pentru cele 100 de grade, cu multe lanţuri de aur mari, cu ochelari de soare opaci. care au comentat ceva într-o americană cu un pronunţat accent californian🙂, despre mine, în momentul în care m-am băgat în apă. oceanul cu valuri de surf, care te dădeau peste cap de măturai într-o secundă fundul apei (pe perna mea de la hotel era nisip aproape ca pe plajă). am făcut baie relaxată rău şi fiţoasă bine (da’ erau fiţe autentice, de malibu beach, california), până când am realizat subit că sunt la ocean şi că ar exista o posibilitate de a veni un mic rechin. şi atunci a năvălit tot discoveriul cu toate documentarele pe tema, peste mine.  şi cum mă şi simţeam deja apetisant de rotunjită de la mâncarea americană (şi, doamne, ăsta era abia începutul), m-am gândit că aş constitui o bucăţică pe cinste pentru lunchul acelui mic rechin. drept urmare am zbughit-o pe plajă. n-am mai intrat în ocean pentru restul sejurului. dar am stat în mâini pe mal. am mai spus asta, nu? la noi in california…

los angeles – las vegas. california – nevada. evitare de highways. drumuri şerpuite, foarte libere, prin deşert. ne oprim într-un obscur orăşel american să luăm de băut.

IMG_0888

cumpărăm bidoane de apă, că doar vom fi în deşert. temperatura nu coboară într-adevăr sub 90 de grade fahrenheit. în continuare nicio urmă de nor pe cerul puţin plictisitor de perfect de albastru.  şi mergem, mergem, mergem, mult şi bine prin deşert. foarte multe motoare pe drum, harleyuri la greu. bikeri fără căşti, cu multe bagaje, cu motoare cromate, cu tricouri negre, cu mâinile întinse semeţ spre coarnele chopperelor.

las vegas erupe brusc, în mijlocul deşertului, după vreo 6 ore de mers sportiv cu Toyota Cabrie. autostrăzi unele peste celelalte, cu câte 6,7 benzi pe sensul de drum. cazinouri. hotelul nostru din downtown. parcăm. târâm de bagaje. băturile sunt aproape fierbinţi. bidonul de apă, neatins. ne-au ajuns ceaiurile şi băturile energizante. îl păstrăm pentru drumul de întoarcere. mergem spre recepţie. mi se solicită şi mie un act de identitate şi sunt înregistrată. şi eu am fost în las vegas. oficial.

  1. imi place…imi place de moooor…dreams, dreams, dreams🙂

Lasă un răspuns

